Podcast

Eens in de twee maanden worden tijdens de Borrelcast netwerkbijeenkomst diverse Podcasts opgenomen, die dan de daarop volgende weken worden gepubliceerd.

Alle afleveringen

Aflevering 15: Waarom ketenaansprakelijkheid zo belangrijk in de huidige “cloud”markt is?

Eugene Tuijnman van SLTN.
Ondernemer pur sang. In 1997 gestart met SLTN, 5 tot 600 medewerkers en 200 mln omzet. Klant staat centraal bij zijn doelstellingen. Hardware blijft het fundament waar alles op gebaseerd maar nu gecloudifiseerd. Maar toch liever een partnership met Google dan met HP, alhoewel Google geen partner is, maar Microsoft des te meer. Vaak loopt hij op de ontwikkelingen vooruit, hij kijkt nu al naar de gevolgen van Quantum Computing. IBM geeft aan dat een commerciële release reeds in 2024 wordt verwacht. Maar voorlopig is hij de enige binnen zijn bedrijf die onderzoekt hoe je hier dienstverlening omheen kunt bouwen. Voorlopig is hier nog geen geld aan te verdienen.

Luister naar het enthousiasmerende verhaal van een ervaren ondernemer in de dynamische markt van digitalisering.

Aflevering 14: Moet je security specialist zijn om je tegen cybercriminaliteit te beschermen?  Niet nodig vindt Jan Martijn Broekhof tijdens de borrelcast van SaaS4Channel.

Jan Martijn, algemeen directeur van Guardian360, het centrale security platform dat bedrijfsnetwerken tegen cybercriminaliteit, houdt er zijn eigen ideeën op na. Hij vindt het oneerlijk dat bedrijven, mensen zich zorgen moeten maken over cybercriminelen. Daarom heeft hij een dienstenpakket ontwikkelt om, het voor MSP’s en IT dienstverleners makkelijker te maken om hun klanten tegen cybercriminaliteit te beschermen. 

Luister hoe Jan Martijn zijn business heeft opgebouwd, hoe hij zijn diensten ontwikkelt, waar hij tegenaan loopt en hoe hij met uitdagingen omgaat.

Aflevering 13: Hoe verdien je meer aan Google dan aan Microsoft? Keesjan Diepstraten tijdens de S4C borrelcast

Presis helpt bedrijven van Microsoft af en implementeert Google Workspace. De markt is de afgelopen jaren behoorlijk veranderd en Presis heeft 12 minuten en twee telefoontjes nodig voor het verkoopproces. Op dit moment is het 80% marketing en 20% sales, een aantal jaren geleden was dit volledig omgekeerd.

Aflevering 12: Hebben Engineers die VM’s managen nog wel toekomst? Hoe ontwikkel je klantbeleving? Jeroen van den Nouwland tijdens de Ek.co S4C Borrelcast

Jeroen, een gepassioneerde salesgedreven ondernemer, geeft aan dat klantbeleving het belangrijkste is waar Ekco op focust om zo de grootste managed cloud service provider van Europa te worden.. IT was lange tijd een doel op zich, maar inzetten van IT om de winstgevendheid van klanten te verbeteren is nu het doen van Ek.co. En uiteindelijk moet de de gebruiker van hun IT-dienstverlening tevreden zijn, want dan is de gehele keten (leverancier, partner, klant) tevreden. 

Aflevering 11: Waarom wordt er zo weinig aandacht aan Kubernetes besteed? Jeroen Stevens op CloudFest.

Tijdens het interview met Patrick Louwe, eigenaar van het consultancybedrijf it2grow, wordt het belang van het cloud ecosysteem duidelijk gemaakt. Wat hem opvalt is dat nog veel bedrijven vragen hebben over hoe om te gaan met de cloud, welke cloud, hoe het staat met security etc. en er is niet een bedrijf wat hier in zijn geheel antwoord op geeft.

Aflevering 10: Het Cloud Ecosysteem wordt steeds belangrijker! Patrick Louwe op CloudFest.

Tijdens het interview met Patrick Louwe, eigenaar van het consultancybedrijf it2grow, wordt het belang van het cloud ecosysteem duidelijk gemaakt. Wat hem opvalt is dat nog veel bedrijven vragen hebben over hoe om te gaan met de cloud, welke cloud, hoe het staat met security etc. en er is niet een bedrijf wat hier in zijn geheel antwoord op geeft.

Aflevering 9:  Waarom imago als nummer een op de agenda van de Dutch Cloud Community moet staan? Marga Reuver CloudFest.

Luister naar Marga Reuver, directeur en mede aandeelhouder EGP, IaaS-leveranciers aan business partners en mede eigenaar van eV-ict, inzicht in ICT-kosten, over haar mening van innovatie op CloudFest. Het is fijn om heel Cloud/hosting Nederland weer bij elkaar te zien en ze is op CloudFest omdat het efficiënt is om alle partners weer te spreken.

Ze mist de vernieuwing op het gebied van AI en machine learning en ze vindt het een gemiste kans van de brancheorganisatie, de Dutch Cloud Community, om gezamenlijk de agenda te bepalen. In ieder geval vindt ze twee aandachtspunten waar de branche zich beter op zou moeten richten: Imago en Europese regelgeving.

Aflevering 8: Waarom Hosting bedrijven en MSP’s een nieuw thuis zoeken?

Luister naar een interview met Ronald Steenbakkers, zelfstandig overnameadviseur, al 8 jaar de katalysator van de overnamemarkt in de hosting- en de MSP-wereld. Verneem wat de huidige ontwikkelingen zijn binnen de MSP en hosting markt. Hoe Linux en Microsoft met elkaar conflicteren en hoe hij als bedrijf zijn tweede productlijn in fusies en overnames van MSP’s heeft opgestart. Luister waar hij de toekomstige overnames ziet.

Aflevering 7: Repatriation of workloads, a chance for service providers? The vision of Graham Crich, Veeam at CloudFest.

Graham Crich, as VP of partner services of Veeam, has a focus on how to support the channel. He sees a lot of new names at CloudFest, with a focus on security. The buzzword of the moment is currently Hybrid Cloud. What he misses on CloudFest but also other cloud events, are the Hyperscalers. They are dominant in the US but are getting more and more dominant in Europe, but have their own events and don’t need CloudFest. 

Graham sees a new role for the current service providers. Based on their strength he sees an interesting role for them. Listen to hear what he thinks they should focus on. 

Aflevering 6: 100% kaaskoppen garantie?  Ludo Baauw op CloudFest

Ludo Baauw CEO @ Intermax Group heeft er zin in. Hij komt naar CloudFest om te netwerken en mist daarbij de grote “old school” spelers als Dell, HP en Netapps. Er breken wel nieuwe spelers door. Spelers die zelfs nog geld verdienen aan domeinnamen. Blijkbaar kunnen sommige activiteiten toch weer slimmer dan vroeger toen hij als 21 jarige, Intermax stichtte. 

Aflevering 5: Innovatie in de dienstverlening Cloud Fest

Omar Benameur, mede founder van het adviesbedrijf Sound, een bedrijf dat andere bedrijven helpt met hun digitalisering strategie. Omar geeft in deze podcast zijn visie over de innovaties op  Cloud Fest en binnen de markt van hosting- en service providers. Zijn drie belangrijkste trends zijn : security, aanpassen/automatiseren van werkprocessen en het weer vertrekken uit de cloud. Volgens hem zijn mensen, mensen en energie, de grootste uitdagingen die hij ziet in de markt. Zijn advies voor Cloud Fest, bedrijven die op de beursvloer staan, beter selecteren en meer een thematische invulling.

Aflevering 4: SaaSbazen, de community voor … SaaS-bazen

Interview met Johan de Wit oprichter van de community en podcast (meer dan 100 afleveringen) van SaaSbazen, over de start, de keuzes die hij gemaakt heeft. Het ondernemen, en de SaaS-ondernemers. Over focus richting, digital ecosystem in plaats van het Cloud Ecosysteem. Over SaaS business cases ontwikkelen met SaaSbazen aan de mediterraanse kust. Over zijn ondernemers leidraad : Start walking and the road will appear. Kortom een heel interessant interview met een ambitieuze serial ondernemer / marketeer.

Aflevering 3: StoreKeeper, Omnichannel: best of breed of één totaaloplossing?

Een interview met de oprichter van StoreKeeper, William Sprakel. Over ambities, groei, software die voor je werkt. Retourgoederen die leiden tot kansen, best of breed of niet. De toekomstige ontwikkeling van applicaties. Wat de beste partners zijn? Zijn visie over betalen met bitcoins, kortom allerlei onderwerpen van iemand met visie en ambities om de retailmarkt in Europa te veroveren.

Aflevering 2: Zoho, Baas over je eigen software.

Interview met Jean-Paul Damen, Head of Key Account Management at Zoho Corporation. We krijgen inzicht in wie of wat Zoho is, wat van partners wordt gevraagd, waar de applicatie markt zich naartoe ontwikkeld en waar de grootste uitdagingen liggen.

Aflevering 1 : Softwear, Saas in de Mode!?

Een interview met Marco Mantel, CFO van Softwear en de software specialist van de mode branche over zijn visie op de ontwikkelingen in de markt, de oplossingen voor artikelnummers, het verwerken van bigdata, de problemen waar ze tegenaan lopen en hoe ze deze overwinnen en hebben overwonnen.